رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

وظایف در خانواده

 

باسمه تعالی
آنچه در زندگی آموختم
وظایف در خانواده
شماره۵۶
   در اسلام، بر مرد است که هزینه زندگی خانواده را با رعایت شئونات همسر برای خانواده تامین نماید. بعلاوه زن به غیر از تمکین از همسر وظیفه ای بعهده ندارد. امار های طلاق و بسیاری از مسائل اختلافی در خانواده ها ، ریشه در عدم تمکین و رضایت همسر دارد.لذا اسلام بر این امر مهم تاکید دارد تا مرد با آرامش به کار و امور روزمره بپردازد و دچار انحرافات اخلاقی نگردد.
        شیر دادن فرزند و انجام امور منزل بعهده زن نیست.چنانچه عشق در خانواده حاکم باشد و یکرنگی و گذشت و صداقت در کار باشد.زن و شوهر چون یک پیکرند و با توافق یکدیگر تقسیم کار در زندگی می کنند بطوی که هر دو از زندگی مطلوب لذت ببرند.اگر زن کار در منزل می کنند، به خاطر وظیفه نیست، بلکه به خاطر عشق و علاقه ،می خواهد اموری را به عهده بگیرد.همانند وقتی که شما مهمانی را دعوت می کنید، سعی می کنید بهترین وجه از او پذیرایی کنید.
      حضرت علی امور بیرون از منزل را عهده دار بودند و حضرت فاطمه امور داخل منزل را. با توجه به ازدیاد کار در منزل، حضرت علی کنیزی را جهت کمک به امور داخل منزل حضرت فاطمه داشتند و خودشان نیز کمک می کردند.تربیت فرزندان از امور مهم خانواده است که والدین به آن باید همت گمارند.
       عشق در زندگی، همانند ملات در ساختمان است که باعث استحکام خانواده می گردد.بدون عشق و محبت ، زندگی سست و ناپایدار است.با کوچکترین  مشکلات ،متلاشی شدن خانواده را در پی دارد. هم کفویت زوجین و داشتن اخلاق نیکو ، نقشش همانند فونداسیون ساختمان است.چنانچه درست پایه ریزی شود  ،می توان ساختمان  رفیع و بلند مرتبه ساخت.خدای ناکرده در صورت عدم رعایت اصول اولیه زندگی، منجر به جدایی و طلاق در خانواده ها می گردد.
دکتر علی رجالی
استاد تمام دانشگاه اصفهان

  • ۰۱/۰۵/۲۸
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی