رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

اوقات زندگی

 

باسمه تعالی
آنچه در زندگی آموختم
اوقات زندگی
شماره ۵۳
      بسیار شنیده اید ، که بعضا مردم می گویند سرمان شلوغ است و وقت ملاقات با دیگران و پاسخگویی به مکاتبات را ندارم.اگر زمان را مدت دار فرض کنیم و خود را به ۲۴ ساعت مقید نکنیم.کمبود وقت حل می شود.تعداد مشکلات محدود و با طی زمان نوبت هر مشکلی فرا می رسد.منتهی انسان باید کارهای خود را اولویت بندی کند و با یادداشت آنها ، در فرصت مناسب پاسخ دهد.
      همین سفر نامه که مشغول تدوین هستم ،شامل مطالب گوناگون است.اما در اوقاتی که وقت آزاد دارم و نیاز به زمان خاصی ندارد و آرامش دارم، شروع به نوشتن می کنم. بعضی کارها اداری هستند، باید روزها در ساعات معین انجام گردد.
   من از اینکه وقتم بیهوده تلف شود و در پایان روز کار مثبتی انجام نداده باشم ، ارامش مرا بهم می زند.
     عصر ها حدود دو ساعت پیاده روی و در پارک محل استراحت می کنم.معمولا آخر هفته به اتفاق خانوده برای خرید می رویم.بعضی از اقلام زندگی را ماهانه می خریم.بطور کلی مسئولیت خرید و امور بیرون از خانه به عهده من است.امور منزل، بیشتر  به عهده همسر است.تا آنجایی هم که مقدور باشد به ایشان کمک می کنم.
     قسمتی از وقتم را به نوشتن و مطالعه شبکه های مجازی می گذرانم.چند کانال فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی دارم.اگر موضوع با ارزشی حین مطالعه ببینم ،در اینستاگرام،یا واتس آپ و یا تلگرام به اشتراک می گذارم.اکثر روزها چند ساعتی به دانشگاه می روم و نسبت به فراغت از تحصیل آنان و تبادل نظر می پردازم.
      معمولا بعد از ظهر ها کمی استراحت می کتم تا قادر به استفاده بهینه اوقات خود باشم.اکثر اشعار من در آخر شب و دیر وقت سروده شده است ،زیرا نیاز به آرامش و تمرکز دارد.مقداری از وقتم را با بازی و همنشینی و امور بچه ها صرف می شود.با توجه به سنین کم آنها، ضرورت دارد قسمتی از وقتم را با آنها بگذرانم.
      در دوران بازنشستگی قصد دارم ، نسبت به جمع آوری و تدوین کتب علمی به زبان انگلیسی اقدام نمایم.اگرچه کلیه فعالیت های علمی و فرهنگی من در سایت ریسرچ گیت آمده است.بسیاری از آنها ،تدوین نهایی نشده و نیاز به ویرایش دارد و یا چاپ نکرده ام. همچنین قسمتی از وقت خود را به سفر های داخلی و خارجی و زیارت ائمه اختصاص دهم ،ان شا الله.
   دکتر علی رجالی
استاد تمام دانشگاه اصفهان

  • ۰۱/۰۵/۲۵
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی