رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

اقامت در ترکیه

 

باسمه تعالی
آنچه در زندگی آموختم
اقامت در ترکیه
شماره ۳۴
  در زیر جمع بندی خود را برای اقامت در ترکیه بیان می کنم.
۱.احساس بنده این است که دولت ترکبه زیرکانه گونه ای با مهاجرین برخورد و برنامه ریزی کرده است ،که اندوخته مهاجرین را با خرید مسکن حبس می کند و به مدت ۵ سال امکان فروش ندارند.بعلاوه ملک ساختمان فروخته نمی شود و ۹۹ ساله واحد مسکونی در اختیار فرد قرار می گیرد.
۲.چنانچه بعد از ۵ سال بخواهد بفروشد، از سود بدست آمده مالیات حدود۲۵ درصد اخذ می کند.همچنین ویزای مسافرین سه ماه است  ، مگر اینکه سرمایه گذاری و یا مسکن خریداری کرده باشند.هفتاد پنج هزار دلار برای اقامت و چهارصد هزار دلار برای شهروندی که منجر به یک پاسپورت ترکیه می شود.
۳.شنیده ام دختر دزدی در ترکیه وجود دارد و امنیت در بعضی مناطق خوب نیست. بعضا مهاجرین کشور قبرس شمالی را به ترکیه ترجیح می دهند.در آنجا امنیت بالاتر است و با خرید مسکن، مالک زمین آن نیز می شوند.
۴.حتی ترکیه مناطقی را برای مهاجرین ممنوع کرده و حداکثر ۲۰ درصد مهاجر پذیر در این مناطق باید زندگی کنند.با این کار تسلط مردم ترکیه بر همه مناطق زیاد می گردد و بافت ترک نشینی حفظ می شود.
۵.دخالت ها و کشور گشایی در سوربه، عراق،آذربایجان و ارتباط با دولت صهیونیستی،نشان دهنده افکار دولت مردان ترکیه است.
۶.در هر صورت، باتوجه تجربه سفر به ترکیه ،پیشنهاد اقامت در ترکیه را به شهروندان ایرانی توصیه نمی کنم.به قول یک راننده تاکسی در ترکیه،توریست ها در استانبول اکثرا از سوریه، اعراب،، ایران و اخیرا روسیه بعد از جنگ اوکراین می باشد و کمتر کشورهای غربی به ترکیه سفر می کنند.مدتهاست ترکیه خواهان عضویت در اتحادیه اروپاست و موافقت نمی شود.
دکتر علی رجالی
استاد تمام دانشگاه اصفهان

 

 

 

  • ۰۱/۰۵/۰۸
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی