رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

 

 

باسمه تعالی
آنچه در زندگی آموختم
زندگی در  خارج از کشور
شماره ۳۳
   مطالبی که اخیرا منتشر نمودم، تجربیاتی است که،در این مدت کوتاه در استانبول بدست آوردم و به معنای تبلیغ برای ترک وطن و مهاجرت نیست.بلکه مطالب سفرنامه اینجانب می باشد .با توجه به اینکه حدود هفت سال در کشورهای غر بی برای تحصیل علم زندگی کرده ام.
    در زیر نکاتی را خدمت خوانندگان عرض می کنم.
۱.اینکه مهاجرت و سیر و سفر به سایر کشورها به طور کلی کار بدی است، صحیح نمی باشد.سید جمال الدین اسد آبادی عالم دینی،به کشور های گوناگونی سفر کرد .نکته ای که مهم است، انسان ابتدا باید شناخت خود و جهان بینی و شناخت خداوند مبادرت ورزد و نسبت به تحکیم مبانی اعتقادات تلاش نماید.تا در برابر طوفان های گوناگون بیمه گردد.
۲.آیت الله حائری شیرازی می گوید ، شیاطین می‌گویند «انسان آزاد است» و با این آزادی، انسان را بندۀ همه چیز می‌کنند  . اما انبیاء می‌گویند: «انسان بنده است» و با این بندگی، او را از بندگی دیگران آزاد می‌کنند.انبیاء با بندگی، انسان را از بندگیِ مخلوق آزاد می‌کنند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را اسیر همۀ چیزهای پَست می‌کنند.
۳.دکتر دینانی، آزادی انسان را در آزادی عقل می داند ،نه آزادی نفس.آزادی نفس انسان را به نابودی و آزادی عقل انسان را به کمال می برد.
۵.مردم از نظر اعتقادی متمایزند.معمولا از رهبران جامعه دینی و کشوری و علمی  الگو پذیری دارند.لذا رعایت تقوای الهی در هر حال و شرایط برای همه بالاخص بزرگان و دانشمندان و رهبران جامعه لازم است.
۶.بعضی از ظواهر غرب چون آسمان خراش ها و اتوبا ن ها و نقلیه عمومی،بطور کلی  رفاهیات اولیه در زندگی باعث مهاجرت مردم می شود و سرمایه های علمی و مادی کشور با تبلیغات انچنانی از کشور مهاجرت می کنند..در صورتی که می توان با سرمایه گذاری بخش های خصوصی و دولتی مانع مهاجرت های بی جا شد.
۷.عده ای به خاطر لذات آنی  و آزادی به سبک غربی که بعضا به روح و روان انسان، لطمه می زند ،عازم کشور های خارجی می شوند.هر چیزی با جنس خود قابل اصلاح یا تخریب است.امور فرهنگی کاری دراز مدت و ظریف و حساس است.امروز جنگ فرهنگ هاست.لذا ابزار خود را می طلبد
دکتر علی رجالی
استاد تمام دانشگاه اصفهان

  • ۰۱/۰۵/۰۶
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی