رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

باسمه تعالی
چگونه زندگی کنیم
۱. انسان برای زندگی خود در دنیا از القاب و قوانینی استفاده می کندکه بعضا مانع پیشرفت می گردد و خود حجاب و مانعی می گردد.مثلا ما خود را مقید بیست و چهار ساعت می دانیم و انتظار داریم که اکثر کارها را در یک شبانه روز انجام دهیم.در صورتی که با یک اولویت بندی وخارج کردن خود به قید زمانی، هر کاری طبق برنامه و اولویتی که برایش تعیین می کنیم، روزی انجام می گردد.لدا دغدغه زمان و نداشتن وقت کافی معنای خودرااز دست می دهد.
۲.ما دوران عمر خود را کودکی، جوانی، میان سالی و پیری تقسیم کرده ایم.با بکار بردن بازنشستگی، خود را از انجام بسیاری از کارها که تا کنون انجام می دادیم محروم می کنیم.یا دوران جوانی را می گوئیم، باید خوش گذرانی کنیم.در صورتی که این دوره گل عمر انسان است، که فرد می تواند توشه ای برای آخرت و پیری خود فراهم کند.
۳.ما با القاب گوناگونی که کسب می کنیم،چون دکتر، رئیس،عالم والی آخر.فاصله بین خود و دیگران ایجاد می کنیم و خود را تافته ای جدا بافته از دیگران می پنداریم.حتی با گرفتن یک مدرک ،حاضر نیستیم که کارهای به ظاهر ساده تر را که توانایی آنرا داریم ،انجام دهیم.لذا با ذکر کلماتی چون من مهندس و چنین مقام و پستی را به زحمت بدست آورده ام،دیگر حاضر به کارهای به ظاهر پائین تر نیستیم.
بیائیم و لحظه ای فکر کنیم و قبل از هر گفته و کاری بیاندیشیم و آنچه صلاح و مورد رضای خدای متعال است، با عشق و پشتکار انجام دهیم و خود را مقید به انواع حجاب های دنیوی نکنیم.

دکتر علی رجالی
@alirejali

  • ۹۷/۰۸/۱۶
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی