رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

Ali Rejali:

باسمه تعالی

یک تجربه

قسمت پانزدهم

در این قسمت خاطرات خود را در مدتی که در دانشگاه آلبرتای کانادا در فرصت مطالعاتی بودم ، بیان می کنم.

۶۷.اولین فرصت مطالعاتی خود را در دانشگاه آلبرتا گذراندم.پروفسور لائو در آنجا سمینار های هفتگی داشت.من در آن جلسات شرکت می کردم.مدعوین که به گروه ریاضی دانشگاه می آمدند ، یک سخنرانی ارائه می کردند.دکتر ریاضی و دکتر دزی نو تو شوی از میهمانان آن سال بودند.من هم یک سخنرانی نیم ساعته داشتم.

۶۸.پروفسور لائو ،معمولا با مدعوین در کار مشترک شرکت نمی کرد مگر زمینه تحقیق یکسان با او داشته باشند.در مدتی که آنجا بودم،توانستم روی یک شاخه جدید در آنالیز هارمونیک مجرد روی گروه های تو پولوژیکی کار کنم.در آن مدت چهار مقاله تدوین نمودم.

۶۹.گروه ریاضی آنجا ،یک کتابخانه مجهز و کاملی داشت.کلید کتابخانه و ساختمان گروه را هم در اختیار گذاشته بودند.لذا اکثر اوقات ،حتی تعطیلات آنجا بودم.اگر مقاله ای می خواستم ،با در خواست خود حداکثر یک هفته بعد قابل وصول بود.

۷۰.کارهای روزمره و خرید های جزیی توسط همسر خانواده ها بطور گروهی انجام می شد.خرید های عمده در آخر هفته با مشارکت اینجانب و دوستان انجام می شد.

۷۱.آب و هوای شهر،در چند ماه به حدود ۲۰ درجه زیر صفر می رسید.اما امکانات گرمایشی آنها در محل کار،خرید ،منزل و اتوبوس به گونه ای بود که ما کمتر در هوای آزاد در فصل سرمای شدید بودیم.سیستم گرمایشی در منازل از طریق پنجره های زیر زمینی تامین می شد.بطوریکه در دمای زیر صفر ما نگرانی سرما را نداشتیم.

۷۲.برای رفتن به آلبرتا، ما چندین پرواز عوض کردیم و بیش از یک روز در پرواز بودیم.حتی در کانادا دو پرواز داشتیم.روز و شب در آنجا بر خلاف روز و شب در ایران بود.زمانی که پروفسور لائو به دیدن ما آمد ما در خواب آلودگی بودیم.پس از مدتی عادت کردیم.


دکتر علی رجالی

@alirejali

  • ۹۷/۰۱/۰۶
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی