رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

ارزش دنیا

باسمه تعالی

برداشتهایی از زیارت جامعه

ارزش دنیا

انسان با توجه به شناخت خود از خدا و جهان هستی، خواسته هایش نیز متمایز است و تغییر می کند.برای یک کودک ،با توجه به آگاهی او ، یک شکلات ارزشمند است و چنانچه از او گرفته شود نا آرامی می کند.اما هنگامی که بزرگ می شود خواسته هایش نیز بزرگ می شود و دادن یک شکلات، برای سرگرمی او ، آنرا اها نت تلقی می کند.او آگاهی بیشتری پیدا کرده و ارزش شکلات را می داند.لذا چیزهای با ارزشتری را می خواهد.
     امام حسین، با توجه به شناختی که ازخدای متعال داشتند زندگی مادی برای ایشان در مقابل لقای خدای متعال ناچیز و بی ارزش بود.لذا جان خود و همراهانش را برای امر به معروف و نهی از منکر برای زنده کردن دین جد خود در راه خدا دادند.
     اهل معرفت، بر خلاف اهل دنیا، هر چه قدرت بیشتر پیدا می کنند حلم و بردباری آنها بیشتر می گردد.سلاطین با توجه به قدرتی که دارند، میزان تحمل و صبرآنها به همان میزان قدرت آنها پایین می آید.لذا می بینیم یزید با قدرت ظاهری و ناآگاهی مردم زمان خود و فریب آنها ، امام حسین را تحمل نکرد.اگر چه معصومین  با توجه به قدرت معنوی و علم غیبی که دارند، هر کاری که می خواستند امکان انجامش وجود داشت.

دانی که چرا حسین، از مکه برفت
در کرب و بلا ، به جنگ با فتنه برفت
تا دین خدا شود ، چو جدش احیا
سالار شهیدان به لب   تشنه برفت

دکتر علی رجالی

  • ۹۶/۰۷/۲۷
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی