رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰


حضرت آیت الله خامنه ای صداوسیما را عمده ترین مرکز هدایت فکر دانستند و گفتند: اینکه امام گفتند صداوسیما دانشگاه است، تعارف نکردند.


ایشان تأکید کردند: انتظار از صداوسیما این است که درس های گوناگون زندگی به سمت مردم سرازیر شود.


 جایگاه رسانه ملی و بخصوص بخش «هنرهای نمایشی و فیلم و سریال» را، مهمتر از هر زمان دیگر دانستند.

     

         امروزه شبکه های مجازی همانند صدا و سیما عمل می کنند.لذا در زیر نکاتی را در خصوص آن ذکر می نمایم.

1 - در طول عمر،از زمانی که در رحم مادر قرار داریم تا زمانی که دار فانی را وداع می گوییم در کلاس های درس و مدرسه های گوناگون و دانشگاه های متفاوت کسب علم و دانش می کنیم.

2 - در هر سن و سالی ،معلمین  متفاوت ،با درس های گوناگون در محل های مختلف  داریم .هر یک از آنها با توجه به شرایط جسمی ما را تا مرحله ای هدایت و راهنمایی می کنند. 

3 - زمانی که در رحم مادر هستیم،اگر مراقبت های ویژه انجام نپذیرد.در کلاس درس بعدی که به عالم طبیعت پا می گذاریم

،دچار عوارض آن می شویم.

4 - در رحم مادر،کلاس درس رحم مادر و معلم همراه او مادر و درس او عبادت  و شکر گزاری،که خداوند این توفیق را به مادر داده تا فرزندی با ایمان و مهذب تحویل جامعه دهد.

5 - با به دنیا آمدن فرزند، تکامل مادی و معنوی او شروع می گردد.بطوری که در نهایت بتواند نقش خلیفه الهی خود را انجام دهد.

6 - تا دو سالگی ،معلمین گوناگون با رفتار و گفتار خود به او درس می دهند.شاگرد همه مطالب را فیلم بردا ی و به خاطر می سپارد.کلاس درسیش، منزل خود و اقوام است.

7 - بعد از دو سال،زبان شروع به گفتن می کند.ذهنیات و مطالب  خود رااز طریق زبان ادا می کند.ارتباط متقابل با معلمین بر قرار می کند.

8 - تا پنج سالگی در کلاس درس بزرگتری،همانند مهد کودک،وارد می شود.اینجا با معلم دیگر و محصلین جدید آشنا می شود.

با خواهر و برادر و پدر و مادر هم سخن می شود.لذا یاد گیری فراگیر تر می شود.

9 - در پیش دبستانی،او را برای تحصیل جدی تر آماده می شود.اگر قبلا تنها وسیله نقل و انتقال زبان بود ،الان بتدریج با  وسیله 

دیگری آشنا می شود.تا امکان ایجاد ارتباط  با دیگران را با نوشتن پیدا کند.

10 - با این مقدمات خواستم،اهمیت شبکه های مجازی را یاد آور شوم.حتی در مهد کودک ها وارد شده است و کودکان علاقه خاصی به آن دارند.

11 - شبکه های مجازی گوناگونی مشغول  به فعالیت در سراسر دنیا میباشند.همانند واتز آپ،وایبر و تلگرام و ...اما شبکه تلگرام بخاطر انتقال سریع مطالب و ویدیو و فیلم و داشتن کانال شخصی  استقبال خوبی شده است.

13-هر چیزی را باید توسط چیزی از نوع خود اصلاح یا تخریب کرد.همانگونه که یک فیلم ضد اخلاقی موثر است .یک فیلم ارزشی هم موثر است.اما آمار تولید کدام بیشتر است.

14 - همانگونه که برای یک ساختمان چند طبقه کلیه نقشه های اجرایی پیش بینی و طراحی می شود.باید بر ای فرهنگ جامعه نیز طرحی جامع پیش بینی و کلیه مراحل آن تدوین شود.

15 - به بهانه های گوناگون،از جمله سالگرد  مراسم ها ،تولدها،شهادت ها ،.... از طریق شبکه های مجازی  فرهنگ سازی کرد.اگر روزی مردم در مراسم حضور فیزیکی داشتند.امروز لازم است علاوه بر آن ما در روح و روان آنان رخنه و فرهنگ متعالی و پیشرفته اسلام را به نحو زیبا و دل نشین انعکاس داد.تبلیغ بد و نادرست،مضراتش بیشتر از تبلیغ کردن غلط  است.

16 - لازم است اهل علم و فرهنگ و دانشمندان حوزه و دانشگاه خوراک لازم فرهنگی را تدوین و در اختیار مردم قرار دهند.با بسیج مردمی و ادای امر به معروف و نهی از منکر ،از طریق شبکه های اجتماعی،می توان فرهنگ عمومی مردم را بالا برد.

17 - امروزه مردم چند فر هنگه  شده اند.یک فرهنگ سنتی با فرهنگ های غربی و رنگ و لعاب فریبنده خود،با ارایه فیلم های ضد ارزشی  با مطالب انحرافی  در روح و ذهن مردم رسوخ میکنند. بسیاری از ناهنجاریها و مشکلات از عدم معرفی صحیح اسلام ناب محمدی و بعضی از عملکرد هاست.

18 - اسلام ستیزی به عناوین گوناگون،و دوری مردم از دین و خدا پرستی مو جب می گردد مردم به پوچ گرایی و از فرهنگ خالی شوند.در این موقع زمینه و ظرف فراهم می شود که فرهنگ بیگانگان آنرا پر کند.

19 - شبکه های مجازی  اگر همانند کلاس درس باشد،موجب رشد و تعالی می گردد.معلم آن همه اعضا گروه مجازی و شاگردانش توده مردم وکلا سش سیستم های مجازی است.اگر خوب استفاده نشود و فرصت ها از دست رود ،جبران پذیر نیست.

همانند معتادی می ماند که معالجه آن بسیار پر هزینه از پیش گیری آن است.

20 - همانطوریکه یک معتاد،تک تک  ،با معتاد کردن فرد دیگر،تعدادشان افزایش می یابد.ما هم با جذب افراد،به تدریج و معرفی درست فرهنگ غنی،می توان از دچار شدن جامعه  به فساد و هنجاری های  گوناگون  پیشگیری کرد و وقت فراغت او را با مطالب شاد و ارزشمند و مفید پر کرد.


  • ۹۵/۰۲/۰۳
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی