رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

در ذیل پا ره ای  از تجربیات خود را در زمینه تحقیق و تدریس که در دوران عمر خود کسب نموده ام ،آمده است. امید است برای عزیزانی که تازه می خواهند این راه را طی کنند مفید باشد.

1 - در دوران دبیرستان به ریاضی علاقه مند شدم.در کلاس معمولا بهترین نمر ه ریاضی را اخذ می کردم.بعد از تعطیلی مدرسه به کتابخانه های عمومی می رفتم و به خواندن روزنامه و کتاب های ریاضی جنبی و مطالب  غیر درسی می پرداختم.

2 - در دوره کارشناسی نیز مطالب غیر از کتب درسی می پرداختم که این امر موجب اشراف بنده به مطالب درسی می شد .در این دوره شاگرد اول دوره شدم .در کلاس مسایل ریاضی راحل تمرین میکردم. 

3 - کارشناسی ارشد را در دانشگاه صنعتی شریف  شروع کردم.پس از یک ترم تحصیل مصادف با  انقلاب فرهنگی دانشگا هها شد.لذا  با استفاده از بورس وزارت عازم انگلستان به دانشگاه شفیلد رفتم . این دوره را آنجا به اتمام رساندم.

4 - دوره دکتری را در دانشگاه شفیلد زیر نظر دکتر بیکر  در آنالیز هارمونیک مجرد به پایان بردم.و موفق به اخذ جایزه فلت شدم،که معمولا به بهترین فعالیت پژوهشی سال اختصاص می یابد.

5 - در سال 1357  کارشناسی را در دانشگاه اصفهان اخذ و پس از فراغت به عنوان کمک مربی استخدام و پس از اخذ دکتری در سال 1367 در گروه ریاضی به عنوان استاد یار مشغول به کار شدم.

6 - به عنوان ریاضی دان جوان از طرف انجمن ریاضی جهان انتخاب و مقاله خود را در ژاپن ارایه نمودم.نزدیک به 10کشور جهت فرصت های علمی و ارایه سخنرانی در کنفرانس ها شرکت نمودم.

7 - در هر ترم تحصیلی بطور متوسط یک درس جدید یا یک کتاب جدید را تدریس می کردم.انواع روش ها را در نحوه آموزش و پژوهش در ریاضی بکار بردم.به نظر اینجانب آنچه دانشجو با راهنمایی استاد بطور مشترک و گروهی انجام می گردد،موفقیت آمیز بوده است.

8 - یکی از رسالت های اساتید شاگرد پروری است.خداوند توفیق داد که 10 دانشجو ی دکتری در زمینه آنالیز هار مو نیک در شاخه های مختلف راهنمایی کنم  که بعضا به مرتبه استادی رسیده اند چندین نفر دیگر انشالله  در سال های آتی فارغ التحصیل می شوند.

9 - نقش استاد در بعضی از مراحل بسیار حساس و تعیین کننده است. یکی در ابتدا که دانشجو سر در گم و نیازمند موضوع تحقیق مناسب بطوریکه بتواند در پایان دوره دفاع کند.دیگری پایان دوره است که دانشجو خسته و منتظر دیدن نتیجه کار خود است.

10 - زمان و صرف وقت و هدایت پایان نامه دانشجو،بسیار مهم است. زیرا دانشجو از طرفی می خواهد مقاله بنویسد و از طرفی یک کار ارزشمند انجام دهد.لذا همواره نگران است که جریمه برای طول سنوات نگردد.از طرفی بعضا متاهل هستند و مسیولیت خانواده دارند. آینده شغلی را در ابهام میبینند.

11 - با توجه به تجربیات خود در آموزش و پژوهش مشغول تهیه یک  دایره المعارف در زمینه آنالیز هار مو نیک هستم.این کار را با  تدوین چندین کتاب و ترجمه شروع نمودم.یک کتابخانه تخصصی مجازی با حدود 4000 مقاله و کتاب ،که خود نوعی دایره المعارف مجازی است ،جهت بهره برداری عموم در سایت شخصی قرار دادم.بطوریکه بطور متوسط حدود 500 بازدید کننده دارد.

11-یک مجله تخصصی بین المللی  در زمینه آنالیز هار مو نیک مجرد مشغول راه اندازی هستم.امید است با همکاری ریاضی دانان جهان شاهد مجله ای پر بار باشیم.این باعث اعتبار و اعتلای کشور می گردد.

12 - در تربیت دانشجویان تحت راهنما یی سعی شده در شاخه های گوناگون افرادی تربیت شوند که در مجموع یک هسته علمی قوی در زمینه آنالیز هارمونیک مجرد تشکیل گردد.و حرفی برای گفتن داشته باشند.

13 - تجارب فرهنگی خود را در یک سایت علمی  فرهنگی مدون کردم.تا کنون حدود 8000 پایگاه و کتاب و مقاله و مطالب گوناگون در زمینه های شعر و ادبیات و احادیث آمده است.

14 - حدود 2000 بیت شعر در زمینه های گوناگون   بالاخص رباعی و مثنوی و غزل سروده ام.سعی شده در هر بیت یک محتوای فرهنگی گنجانده شود.مجموعه کامل اشعار تحت عنوان نوای دل در سایت شخصی رسالت آمده است.  

15 - سعی شده که سایت جامع و قابل استفاده برای اقشار مختلف باشد.در اینستاگرام تصاویر زیبا و دیدنی آمده است. در تلگرام مطالب با ارزش و روز آورده شده است.در وبلاگ هم اشعار اینجانب به تفکیک قابل دسترس میباشد.

16 - در مانده عمر سعی دارم مطالب و تجربیات خود و  مطالب ارزشمند دیگران را مدون و در اختیار علاقه مندان قرار  دهم . انشالله  با بهره مندی مردم ، ادای وظیفه در حد توان کرده باشم.

  • ۹۵/۰۱/۰۶
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی