رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

بود و نبود

یکی بود، یکی نبود                        غیر از خدا هیچ کس نبود

اگر به جهان هستی بنگریم،خداوند متعال برای تکامل و آشکار شدن حقایق هستی هر چیز را به صورت زوج خلق نموده است. در زیر به مواردی جهت روش شدن موضوع  می پردازیم. 

1 - چراغ راهنمای ماشین وقتی جلب توجه می کند که خاموش و روشن شود.در غیر اینصورت بطور کامل روشن و یا بطور کامل خاموش، انسان به چراغ توجه نمی کند.

2 - اعداد وقتی  مشخص میشوند ، که ارقام صفر و یک بطور مرتب در نمایش عدد در مبنای دو تغیر کند.بدیهی است  صفر تنها یا یک تنها ، فقط دو عدد را مشخص می کند.

3 - روشنایی ، وقتی اهمیت خود را نشان می دهد که انسان می فهمد بدون نور نمی توان اشیا را دید.اگر چه وجود تاریکی، در جای خود اهمیت دارد.

4 - خداوند همانند  نوری است که باعث می شود انسان امکان حیات در عالم هستی پیدا کند.انسان بدون روح ، در این عالم بی معنی است.

5 - حق و باطل، مرد و زن، روز و شب ، نر و ماده، مثبت و منفی ، صفر ویک ، روشن و خاموش ، غم و شادی، گریه و خنده همگی دال بر بود و نبود هستند.

     اگر بدقت بنگریم بود و نبود ، هر دو دو روی یک سکه هستند.نمود بود در کار نبود جلوه  گری می کند.خداوند متعال اینگونه در جهان هستی  به شکل های گوناگون تجلی پیدا میکند. لذا نبود در مقابل بود هیچ است ولی برای تجلی و جلوه گری بود نیاز است.در حقیقت نبود، بودی است که به شکل ضعیف تجلی کرده است.بنابر این می توان گفت ، غیر از خدا هیچ کس نبود.


  • ۹۴/۰۶/۲۴
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی