رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

 روان شناسان  برای اعتماد به نفس موارد زیر را توصیه می کنند.برای هر روزاز ماه ، گفتاری کوتاه پیشنهاد شده است. روز رادر ساعت مناسبی آغاز کنید. گفتار  را چند بار تکرار کنید.دفعه اول با صدای بلند، بعد آرامتر ، بعد به صورت یک زمزمه  و سپس در فکرتان تکرار کنید. با هر بار تکرار، بگذارید کلمات با عمق بیشتری جذب ضمیر نا خود آگاه تان کنید.در هر فرصتی آنرا مرور کنید، حتی المقدور آن گفتار را با شرایط واقعی زندگیتان تطبیق دهید. شب قبل از خواب ، چند بار دیگر آنرا تکرار کنید.هنگامی به خواب می روید کلمات را به ضمیر نا خود آگاهتان منتقل کنید و اثرات آنرا مشاهده کنید.

1- راز اعتماد  به نفس  در این است  که بدانی تو در تمام دنیا منحصر به فرد هستی ، هیچکس  گفتار تو را نخواهد خواند و این  گفتار همواره فقط مال خودت خواهد بود.وظیفه اصلی تو آن است که یاد بگیری آن  گفتار را کامل و بدون نقص بخوانی.

2- راز اعتماد به نفس در این است که دیگران را همان طور که هستند بپذیری ، تا بتوانی خودت را همان طور که هستی بپذیری.

3- راز اعتماد به نفس در این است که خشمگین نشوی و  از کسی  متنفر نباشی ، با خشم و نفرت تنها خودت را خوار خواهی کرد.

4- راز اعتماد به نفس در این است که نسبت به همه  با احترام رفتار کنی، زیرا هر طور به دیگران نگاه کنی ، دیگران هم با همان دید به تو نگاه می کنند.

5. - راز اعتماد به نفس در این است که در معاشرت با کسانی است که خود را اصلاح و دیگران راحکایت می کنند . از معاشرت با افراد عیب جو و متزلزل دوری کن.

6- راز اعتماد به نفس در این است که بدون توقع  متقابل ، دیگران را دوست بداری.

7 - راز اعتماد به نفس در غبطه نخوردن به استعداد ها و موفقیت های دیگران است. اگر در انجام سهم خودت شکست بخوری ، بهتر است تا اینکه بکوشی  سهم دیگران را با موفقیت انجام دهی.اگر بتوانی خودت باشی ، به شکو همند ترین موفقیت یک انسان دست یافته ای.

  حدیثی داریم که می فرماید عزت در قناعت و ذلت در طمع و حرص است.

  • ۹۴/۰۳/۲۲
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی