رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

عوامل تحکیم خانواده

در زیر به عواملی که موجب تحکیم خانواده می گردد می پردازیم .

1 -یکی از عوامل  مهم در تحکیم خانواده  ایجاد محبت می باشد ، که در سنین مختلف متفاوت است. در کودکی فرزند نیاز به اعمالی دارد که گویا او بهترین نزد والدین است .زیرا کودک والدین را الگوی خود  قرار داده است. بعلاوه والدین خود را بسیار دوست دارد.لذا انتظار متقابل دارد. در سن بلوغ نیاز به دادن شخصیت و مشارکت او در کارها  و نظر او را خواستن است.در سن جوانی نیز نیاز به راهنمایی  و نه دخالت والدین  در همه امور را دارد.

2 - یکی دیگر از عوامل تحکیم خانواده ، وفاداری است.چانچه به فرهنگ غرب نگاه کنیم ، می بینیم بخاطر اینکه اولاد از خانواده جدا شده است .پدر و مادر ی که سالهای طولانی زحمات زیادی برای فرزند تحمل کرده اند ، انتظار وفاداری دارند. حتی مشا هده شده است، که وقتی والدین به فرزند خود تماس می گیرد ، بعضا گفته شده است که در صورت تکرار  به پلیس به عنوان مزاحم تلفنی  تماس می گیرم.نقل است که فرزند ی مادر ی پیر داشت که او را در سبد می  گذاشت و مراقبت می کرد.و به او محبت زیاد و نگهداری می کرد.از رسول خدا سوال می کند که آیا توانسته ام جبران زحمات مادر را بجا آورم.که در جواب می شنود که هر گز نمی توانی جبران کنی. تو با پرستاری از مادر منتظر فرا رسیدن مرگ او و ادای وظیفه هستی.در صورتی که مادرت با بیداری در شب و شیر دادن انتظار رشد و نگهداری تو را داشت. 

3 - یکی دیگر از عوامل تحکیم خانواده صله رحم است. ضرورت دارد که با دور هم جمع شدن و از احوال یکدیگر با خبر شدن ، بسیاری از مشکلات خانواده گی از بین برود.متاسفانه با آمدن سیستم های ارتباط جمعی و الکترونیکی وگرفتاریهای والدین فرصتی برای بحث و تبادل نظر در خانواده ها به تدریج رو به کاهش است .وشاهد رشد طلاق  در خانواده ها می باشیم .

4 - یکی دیگر از عوامل تحکیم خانواده ها ایجاد شادی صحیح می باشد.شادی یک ظاهر دارد که همان اعمال و کارهای  که انسان را را به وجد آورده و موجب خنده و خوشحالی می شود.اسللم شادی حقیقی  را برای رفع مشکلات روحی  و مالی خانواده ها  می داند . با ایجاد آن صفا و نشاط  در خانه ها متجلی می  گردد.با داشتن اخلاق نیکو می توان به تحکیم خانواده کمک کرد.با لبخند زدن و با تبسم با افراد خانواده بر خورد کند .

  • ۹۴/۰۲/۲۹
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی