رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰



باسمه تعالی
زندگی نامه منظوم
دکتر علی رجالی
دوران دانشگاه
قسمت(۵)


وقت آزاد خودم صرف زن و بچه گذشت
آخر عمر به شعر و غزل و کوچه گذشت

چل سالی است، که در خدمت ،دانشگاهم
عمر من وقف خدا هست، از او می خواهم

می زنم پرسه خیابان و گهی هم در پارک
تا شود روح و روان تازه و گردد چالاک

مسجد و روضه ی من ترک نگردد ایام
می کند جان و دلم روشن و گه آن آرام

گاه مسجد بسازم و گهی دانشگاه
بهر پرواز دو بال است نیاز و همراه

مسجد کوی امام است، که کامل کردم
فر صتی نیست دگر،آمدم و ول کردم

چند سالی معاون شده ام دانشگاه
تا که خدمت بکنم،در همه ی عرصه و راه

گاه مامور شدم بهر ادای خدمت
گاه در شهر بود، گاه کنم من هجرت

می توان گفت به جرات نکنم وقت تلف
عمر خود طی بنمودم چه با شور و شعف

تا کنون هشت مقاله ز تزم چاپ شده
چون هدف کار بود، حاصل آن تایپ شده

سعی کردم که با تربیت شاگردان
علم خود منتقل و راه نمایم آنان

تربیت یافتگان بیست نفر می باشند
دکترند و همگی نور بصر می باشند

عادتم هست که تعلیم دهم ریز به ریز
آب راکد ندیدم که باشد تمیز

همه ی کار و تلاشم مدون گشته
منتشر گشته و در سایت معین گشته

غیر تدریس و تحقیق ندارم کاری
گاه گاهی بسرایم غزل یا شعری

سروده شده تو سط
دکتر علی رجالی


  • ۹۷/۱۲/۲۴
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی