رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

باسمه تعالی
زندگی نامه منظوم
دکتر علی رجالی
دوره تحصیل 

قسمت (۴)

سال پنجاه و سه بودست، روم دانشگاه
تا کنم کسب ریاضی ، چو بود آن دلخواه

عشق من بود ریاضی، ز همان دوره ی قبل
شد درخشان، چو نبودم ضعیف و تنبل

من شدم رتبه ی اول، میان دگران
در رقابت بدیم، چند نفر در دوران

در سه مقطع شدم رتبه ای اول در درس
چون نگویم و نگفتم که مدرک را بس

دوره ی ما عجب دوره ی پر باری بود
چند استاد شود تربیت و رشک نبود

عالمان خود صاحب فهم و کمال بی کران
منتظر هر گز نمانند ، از نشان دیگران

فارغ از درس در این دوره شدم،پنجا هفت
من شدم عضو گروه و سه سالی هم رفت

قصد من بود که با بورس دول غرب روم
بهر علم و هدف خویش، به هر جا نروم

آزمون دادم و رفتم شریف به تحصیل
بعد یک ترم که خواندم، بگردید تعطیل

یک ساله گرفتم من ارشد ز فرنگ
دوره ای بود فشرده ،مروری کم رنگ

دکترا بود فقط کار و پژوهش افراد
چار سالی گذشت ، تا که شدم من استاد

آمدم سوی وطن، تا که کنم دین ادا
درسها دادم و تحقیق نمودم تنها

سروده شده توسط
دکتر علی رجالی
 
 

 

باسمه تعالی
زندگی نامه دکتر علی رجالی
قسمت (۱)
دوره تحصیل

سه و پنجاه روم بهر رجا دانشگاه
سعی و کوشش بنمودم برای این راه

عاشق علم ریاضی بدم و کسب علوم
شرط لازم علاقه است، سپس علم رقوم

رتبه ای اول دانش شده ام در تحصیل
نیست فرصت و زمانی که بگویم تفصیل

در سه مقطع شدم رتبه ای اول در درس
من ندارم هراسی ز ریاضی ، چون ترس

دوره ی ما عجب دوره ی پر باری بود
دوره ای سخت ، پر از استرس و کاری بود

فارغ از درس در این دوره شدم،پنجا هفت
من شدم عضو گروه و سه سالی هم رفت

قصد من بود که با بورس دول غرب روم
بهر علم و هدف خویش، به آنجا بروم

رفتنم گشت مصادف، به قیام مردم
انقلابی شد وتاخیر سفر ، سر در گم

آزمون دادم و مشغول شدم در ایران
بعد یک ترم که خواندم، مجدد حیران

یک ساله گرفتم من ارشد ز فرنگ
دوره ای بود فشرده ،مروری کم رنگ

دکترا بود فقط کار و پژوهش تنها
چار سالی گذشت ، ماندن من در آنجا

آمدم سوی وطن، تا که کنم دین ادا
درسها دادم و تحقیق نمودم اینجا

سروده شده توسط
دکتر علی رجالی



 
 
 
  • ۹۷/۱۲/۲۳
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی