رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

باسمه تعالی
چگونه خدا را ببینیم
مدتی ذهن مرا این سوال به خود مشغول کرده بود.آیا می توان خدا را دید. گویند با چشم دل می توان خدا را دید.لذا باید ببینیم منظور از چشم دل چیست.به این نتیجه رسیدم که اگر انسان در هر مورد به یقین برسد ، آنگاه موضوع آنقدر شفاف می شود، که گویی انسان آنرا می بیند.لذا باید به معنای دیدن بازنگری کرد.دیدن وسیله ای است که انسان توسط آن به حقایق دسترسی پیدا می کند.با چشم سر می توان امور مادی را دید.اما دیدن امور ماورای طبیعی وسیله دیگری می خواهد و آن نور الهی است.انسان نا بینا با لمس کردن می بیند و تشخیص می دهد.لذا حس لامسه می تواند نقش چشم را داشته باشد.همینطور سایر حواس.
در زندگی انسان اتفاقاتی رخ می دهد، که فرد در شرایط سختی قرار می گیرد، گاه می بیند راه و فرجی پیدا شد و از بن بست خارج گردید .احساس می کند که یک دست غیبی او را از مهلکه و یا بن بست نجات داده است.این احساس نیز نوعی دیدن است.در حقیقت به درجه ای از معرفت رسیده است که نقش خدا را در زندگی احساس می کند. در حقیقت شما وجود خدا را با احساسات خوددرک کرده اید.به عبارت دیگر خدا را می توان دید و دیدن خدا امکان پذیر است.در حقیقت ما نقش خدا را در زندگی بالاخص در حل مشکلات احساس می کنیم.ما هر گز خدا را نمی توانیم ببینیم،بلکه می توانیم به وجود خداوند پی ببریم.ما محدود و خداوند نامحدود است.

هر چیز که شفاف کند چیز دگر
آن بود چشم تو در فهم و بصر
می توان دید خدا را چون روز
گر بری پی به وجود ش چو نظر



دکتر علی رجالی
@alirejali


  • ۹۷/۰۸/۰۳
  • علی رجالی

چگونه خدا را ببینیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی