رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

مصحف فاطمه(س)

باسمه تعالی

مصحف فاطمه(س)

بعضا سوالاتی همانند علم بهتر است یا ثروت، یا تقوا بهتر است یا تخصص و امثال اینها در بین مردم رایج است.چند نکته قابل ذکر است.اولا دو چیز از یک نوع قابل مقایسه اند.لذا طرح سوالاتی اینچنین از بنیان غلط است.
بهتر است سوال اینگونه مطرح شود.رابطه علم و ثروت چیست.رابطه تقوا و تخصص چیست.اگر چه علم و تقوا غیر مادی و تخصص و ثروت دنیوی و مادی است.
به نظر می رسد ریشه طرح اینگونه سوالات مربوط به ایدیولوژی مادی و غیر مادی است.از آنجاییکه امور مادی برای مردم ملموس و امور معنوی غیر ملموس است.ِلذا مردم عادی نسبت به امور مادی بهتر قضاوت می کنند.لذا نظریه پردازان مادیگری برای دفاع از مکتب خودو تبلیغ آن از این شگرد استفاده می کردند.
نکته دوم اینکه امور مادی نردبانی برای امور معرفتی است.خداوند توانایی های در انسان قرار داده تا به کمک آنها توشه آخرت خود را فراهم کنند.لذا با کسب علم،بدیهی است ثروت هم حاصل می شود.همچنین علم و تقوا همانند دو بال می مانند که انسان را به مراتب بالا می برند.
اگر منظور از تخصص علم و آگاهی به یک مو ضوع است.چهارده معصوم که واسطه بین انسان و خداوند هستند ، منبع علم هستند. لذا به بهانه تخصص نباید معنویات را کوبید.
پس از رحلت پیامبر گرامی، سه ملک مقرب نیمه های شب بر حضرت فاطمه وارد و کتب مصحف که حاوی تمام علوم هستی از بدو خلقت تا نهایت خلقت را تقدیم نمودند.ایشان تا قبل از ظهر همه آنها را مطالعه نمودند. پس از شهادت ایشان ، آن به امیر المومنین و متعقاب آن به امامان بعدی رسید.هم اکنون در دست آقا امام زمان حصرت مهدی قرار دارد.
پیشنهاد می گردد، با آشنایی جزیی از علوم هستی به خود غره نشویم.بیاییم از دامن چهارده معصوم،هر چه بخواهیم کسب کنیم.

ﭼﻮﻧﮑﻪ ﺑﺎ ﺷﺪ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺣﻖ  
 ﺁﻥ ﺗﺠﻠّﯽ ﮔﺸﺘﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺣﻖ
ﺩﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻣﻨﺠﻠﯽ ﺩﺭ ﻣﺼﺤﻒ ﺍ‌ﺳﺖ      
 ﻫﺮﭼﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﻒ ﺍﺳﺖ
ﺣﺎﻣﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﺒﯿﻦ     
  ﻣﺼﺤﻔﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﮐﻨﺪ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺩﯾﻦ

دکتر علی رجالی
@alirejali

  • ۹۶/۱۲/۰۲
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی