رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

امانت داری

باسمه تعالی

برداشتهایی از زیارت جامعه

امانت داری

چهارده معصوم بهترین امانت دار روی زمین می باشند.چنانچه انسان روح و روان خود را در اختیار آنها قرار دهد.نه تنها باعث آرامش انسان می گردند، بلکه منجر به اعتلای روحی نیز  می گردند.همانند کشاورز، زمین را امین می داند و مطمئن هست که اگر یک دانه گندم در زمین قرار دهد ، هم حفظ می شود و هم هفتصد برابر می گردد.
     چنانچه انسانها به این باور برسند که اهل بیت ، موجبات رشد مادی و معنوی انسان ها را فراهم می کنند و تسلیم اوامر الهی آنها گردند.قطعا رستگار در دو عالم خواهند شد.
    خداوند چهارده معصوم را امین می داند.لذا به آنها تفویض اختیار کرده و آنان جانشین واقعی حق تعالی هستند.خدا آنها را امام و پیشوای مردم قرار داده که انسانها پیرو راه و مکتب آنها گردند.انسان های عادی، معمولا امانت دارهای خوبی نیستند.همانند کوزه ترک خورده ای می مانند که آب را خوب حفظ نمی کنند.
      همانطوریکه زمین ،توان خود و سعی خود را می کند تا دانه ای که به امانت گرفته ، موجب رشد و سر سبزیش را فراهم کند.چهارده معصوم نیز ، چون پدر های مهربان برای فرزندان خود، حد اکثر تلاش خود را در اعتلای روحی و رفع مشکلات مردم بکار می گیرند.

توحید و نبوت سبب  حفظ حیات است
قرآن و معاد موجب  رشد صفات است
حق است و حقیقت علل حفظ ولایت
اسلام و شریعت همه جا راه نجات است

دکتر علی رجالی

  • ۹۶/۰۸/۱۲
  • علی رجالی

نظرات (۱)

  • بیوکده biokade
  • :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی