رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

گل های معطر

باسمه تعالی

برداشتهایی از زیارت جامعه

گل های معطر

چهارده معصوم گل های معطر جهان هستی هستند.برای اینکه از بوی گل بهره مند شوید ، باید به طرف آنها بروید.همانطوریکه زنبور به سراغ گل می رود و عسل ایجاد می کند، انسان ها نیز با تبعیت از دستورات الهی که توسط اهل بیت نشر می گردد ، می توانند سیر تکاملی خود جهت رشد و ارتقا را طی نمایند.با تبعیت از چهارده معصوم، انسان ها روی خوش و آرامش پیدا می کنند.در صورتی که پیروی از هوای نفس ، حد اکثر یک آسایش نسبی نصیب انسان می گردد.
     همانطوریکه با منحرف شدن زنبور به آب شکر ،خروجی آن به ظاهر عسل است ولی دیگر آن کیفیت و اثر بخشی خود را از دست می دهد.انسان ها نیز با تبعیت از هوای نفس خویش ،باعث نابودی خود در دو عالم می گردند.دیگر برای جامعه ، آن ارزش و اثر بخشی که افراد با تقوا ایجاد می کنند را ندارند.
  اهل بیت همانند باران می مانند.در هر سرزمینی مساعد باشد میبارند و فرقی بین زمین ها و تقسیم بندی کشور ها ندارند.حتی به خار ها هم می بارند و دسته بندی بین گل و خار ندارند.نعمت های الهی بر همه می بارد ، کافی است در مسیر آنها قرا گیریم و خود را در زیر سقف هوای نفس قرار ندهیم.

اگر خواهی سخن از علم و حکمت
برو در زن  سرای اهل عصمت
طبیب جان و دل باشند آنان
 شود روح و روان با دین در الفت



دکتر علی رچالی

  • ۹۶/۰۷/۳۰
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی