رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

معاد

وقتی انسان دچار مرگ می شود، تعلق روح از بدن نیز تمام می شود.بدن کشش آنرا ندارد و در روز قیامت این روح در شبه بدن مطابق با نیاز عالم آخرت ظهور پیدا می کند و معاد جسمانی حاصل می گردد. همانند معاد برزخی که روح در بدن مثالی قرار می گیرد. 

    اگر به خوشه های گندم نگاه کنیم ، می یا بیم که هر دانه گندم خواص گندم اولیه که منجر به بوته گندم شده است دارد . به نظر می رسد که در معاد جسمانی ، در عالم قیامت، اگر چه روح مشترک در تمام عوالم از، عالم رحم، عالم طبیعت، عالم برزخ و عالم قیامت  است. ولی بدن های متمایز با توجه به شرایط آن عالم دارد. لذا روح در هر عالم دارای عذاب و ثواب می باشد.ولی بدن در عالم های  گوناگون متمایز است.اینکه گفته می شود ، روح در بدن ، حتی در قبر به بدن بر میگردد، صحیح نمی باشد.

     انسان در خواب صحنه های را مشاهده می کند ، که حتی پیش گویی یا غیب گویی می کند.روح انسان در خواب ، در بدن مثالی حرکت می کند. اگر چه بدن در حالت سکون می باشد.به نظر می رسد ، بدن قیامتی و بدن دنیوی همانند دانه گندم تولید شده  و دانه کاشته شده است. اگر چه هر دو گندم  و در رابطه و تشابهاتی با یکدیگر دارند .اما متمایز و به هر دو گندم گفته می شود.ثابت شده است که در عالم تمام اشیاء در حال تغییر و نهایتا نابودی است. اگر به آزمایشگاه خون در دو زمان متفاوت مراجعه کنیم ، نتیجه متمایز حاصل می شود و بدن انسان در طول عمر تغییر شکل می دهد . 

    اینکه گفته می شود فلانی 50 سال عمر کرده است ، در حقیقت 50 سال عمر خود را تمام کرده است.نقل است که  فردی از یک  قبرستان  عبور کرد ، دید عمرافراد بسیار کم نوشته شده بود. در پا سخ شنید ، این اعداد عمر مفید فرد است. انسان از لحظه ای که بدنیا می آید ، شروع به گذراندن عمر می کند .همانند قطعه یخی که در آفتاب قرار می گیرد  و به تدریج آب می شود.

  • ۹۴/۰۳/۳۰
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی