رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

اعجاز پیامبران

پیامبر ان الهی معجزات خود را با توجه به شرایط جامعه انتخاب می  کردند.تا حقانیت خود را در اثبات حجت خدا بودن نشان دهند. برای مثال در زمان حضرت موسی ، ساحران با اعمال خود حقایق را در چشم های مردم آنطور که می خواستند جلوه می دادند. مثلا تکه ای نخ را بصورت مار جلوه گر می کردند.لذا حضرت موسی با عصا ی خود توانست اژدهایی خلق و سپس آنرا به عصایی تبدیل کند، که این مافوق سحر است. در زمان حضرت عیسی علم طبابت حرف اول را می زد ، و افرادی چون جالینوس از اساتید طب بودند.حضرت مسیح با زنده کردن مردگان توانست حقانیت خود را به اثبات برساند، که امکان این کار توسط اطباء وجود ندارد. در زمان حضرت محمد، علم کلام و بلاغت حرف نخست را می زد.با ارایه قرآن کریم ، تمام دانشمندان اهل ادب عاجز از آوردن حتی یک آیه از قرآن بودند.

     اینکه گفته می شود ، یک صد وبیست و چهار هزار پیامبر آمده است، دلیل بر کثرت است .منظور اینکه تعداد  زیادی از پیامبران الهی برای هدایت مردم و انجام  رسالت الهی آمده اند.که پیامبران اولو لعزم سر آمد آنها می باشند.همانند ، آدم، نوح ، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد. 

      در مذهب شیعه امامان در تداوم رسالت حضرت محمد ، نقش اساسی داشته اند .حضرت امام حسین باعث احیای دین شد.با بر گزاری مراسم عزاداری احیای اسلام و آشنا شدن مردم با احکام دین و چگونه زندگی کردن را آموخت و حضرت مهدی امید و پشتوانه به آینده و ایجاد حکومت صالحان را نوید می دهد.

  • ۹۴/۰۳/۲۸
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی