رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

در این وبلاگ ،اشعار و مطالب علمی و فرهنگی اینجانب آمده است .

رسالت

به سایت شخصی اینجانب مراجعه شود
alirejali.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

نقش والدین در انتخاب همسر برای فرزندان مهم می باشد، که به برخی از آنها می پردازیم.

1-دو خانواده باید هم سطح باشند.زن وشوهر باید هم کفو یکدیگر باشند،، تا زندگی آرام وبدون تنش داشته باشند.به زبان ساده ، دو نفر که یکدیگر را در شرایط گوناگون درک و همراهی کنند را هم کفو گو یند. اینکه تنها زن و شوهر کوفیت داشته  باشند کفایت ندارد.اینها سالیان متمادی در آن خانواده بزرگ شده اند.بدیهی است که خلق وخو ی خانواده ها در رفتار و شخصیت آنها تاثیر گذار است.با توجه به اینکه عروس و داماد در دو خانواده باید رفت و شد و تبادل افکار نمایند ، لازم از نظر علمی ، دینی ، اخلاقی و فکری بهم نزدیک باشند.این باعث می شود که یکی نسبت به دیگری اظهار حقارت نکند.

2 - خانواده های پسر یا دختر پیشنهاد دهنده و فرزند ان انتخاب کننده باشند.این باعث می شود که در تصمیم گیری جهت تشکیل یک زندگی بر مبنای عقلانیت باشد ، نه احساسات. ازدواج های که عشق و علاقه به یکدیگر شروع کننده باشد، معمولاً موفق نبوده  است. همانطوری  که فردی در اتوبان حرکت کند و از یک طرف خیابان به طرف دیگر برود ، به احتمال زیاد ممکن است تصادف کند، اگر چه ممکن است خیابان خلوت باشد و در آن لحظه ماشین عبور نکند .ولی همواره احتمال خطر وجود دارد.

3-خانواده ها حامی و هادی فرزندان باشند. فرزندان احترام به والدین را همواره رعایت نمایند.زیرا خانواده ها خوشبختی فرزندان خود را می خواهند.همانند چتری آنها را در آغوش می گیرند.با عنایت اینکه عمری را برای فرزندان جهت رشد  و ارتقای آنها بکار برده اند.لذا جدا شدن و تقسیم محبت بین فرزندان  و والدین با همسر آینده باید با کمال زیرکی و عدالت انجام پذیرد.

4 - خانواده ها باعث قوام زندگی فرزندان می شود و فرزندان باعث افتخار  والدین می باشد.همانند یک گلستان و باغی  که کشاورز سالها زحمت می کشد  تا محصولی را ارایه دهد.درختان که تازه کاشته می شوند ، اگر توسط باغبان محافظت نگردد ، امکان دارد با یک باد از جا کنده شود یا دچار آفت های گوناگون گردد.کشاورز با قرار  دادن یک چوب در کنار بدنه درخت ، مدتی آنرا از رشد در جهت گوناگون و یا شکسته شدن محافظت می کند.از قدیم می گویند که عروس یا داماد را به خانواده می دهند و همراه داماد خانواده نیز برای خواستگاری می رود.

5-اصالت خانواده و فرزند مهذب ، باعث رضای خدا و مخلوق است .لذا در انتخاب همسر لازم است  که ا ز اقوام نزدیک عروس یا داماد  تحقیق شود که از نظر اخلاقی  و فکری و دینی لغزش و انحراف نداشته باشد.

  • ۹۴/۰۲/۲۵
  • علی رجالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی